Acaba de publicar-se el nº22 de la revista acadèmica Recerca. Revista de
Pensament i Aàlisi, una publicació del Departament de Filosofia i Sociologia de
la Universitat Jaume I.
Neuroètica i neuroeducació: repensant la relació entre
les neurociències i les ciències socials
és el títol d’aquest monogràfic editat per Daniel Pallarés-Domínguez (Universitat
Jaume I) i Andrés Richart (Universitat de València).
El
monogràfic es qüestiona la relació entre la neuroètica i la neuroeducació, i
intenta donar resposta a la preguntar: Seria possible educar moralment tenint
en compte els descobriments de les neurociències? És a dir, les diferents
aportacions que composen aquest monogràfic es plantegen si facultats socials
com l'empatia, les predisposicions i emocions associades a la prosocialitat i
el correcte exercici de facultats i funcions executives com la raó o la memòria
poden ser educades, possibilitant el desenvolupament moral de l'individu. Però
més enllà de les possibilitats que podria oferir la neuroeducació moral, aquest
monogràfic analitza també altres qüestions metodològiques que afecten totes les
neurociències socials en general, com el naturalisme, el monisme metodològic o
la interdisciplinarietat científica, des d'una perspectiva majoritàriament
teòrica i crítica.
Us
animem a consultar el monogràfic a la pàgina web de la revista: http://www.e-revistes.uji.es/index.php/recerca/issue/archive
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Con el fin de evitar mensajes no acordes con las noticias o eventos publicados, los comentarios serán moderados por los administradores del blog.